יש לכם פחדים בעסק? זאת ההזדמנות שלכם לחזק ולהצמיח את עסק. בעלי עסקים שיזהו ויתפסו את ההזדמנות הזאת יוכלו לקחו את העסק שלהם לרמה הבאה.
כל בעל עסק יודע כמה חשוב להגדיר מטרות בעסק, נכון?
בדיוק כמו ב- WAZE חייבים להגדיר יעד שאליו רוצים להגיע, אחרת לא יוכל לחשב מסלול.
אז יצאנו ליעד ובדרך יש תאונה או אין קליטת לווינים – מה קורה אז?
כשמדובר בעסק, לרוב האנשים אין תכנית גיבוי. אבל מה כן יש? יש הרבה תרחישים שרצים בראש לכל הדברים שעלולים לקרות או להשתבש – קוראים להם פחדים.
רב האנשים מטבעם פוחדים להיכשל, פוחדים מחוסר וודאות. מה יהיה? ואם זה לא יצליח?
פחד, שלא יודעים מה לעשות איתו – משתק פעולות בהווה, מונע עשיית צעדים לקידום וצמיחה של עסק בעתיד.
אמנם פחדים גורמים לנו להרגיש רע, אבל המטרה שלהם היא טובה. פחדים שומרים עלינו, שלא נפגע, שנשים לב לדברים ונזהר, במיוחד לדברים שעלולים להשתבש בדרך.
ברגע שיודעים מה עלול להשתבש, אפשר מראש לחשוב על פתרון מתאים בכדי למנוע מהפחד או התרחיש הזה לצאת להתממש.
תחשבו מה יקרה אם תסעו ברכב ויגמר השמן? לא בדיוק התוצאה שרוצים, נכון? זאת בדיוק הסיבה למה מהנדסי רכב שמו נורית חיווי, שתדלק כהתראה מראש מתי צריך להוסיף או לבדוק את השמן.
בעסקים וחברות גדולות קוראים לזה ניהול סיכונים, בעסקים קטנים קוראים לזה פחדים.
לכן, אם יש לכם פחדים, אתם בחברה טובה וזאת ההזדמנות שלכם למנף אותם לתוצאות בעסק.
איך עושים את זה?
בהרבה מקרים הפתרונות הם ממש מתחת לאף. העניין הוא, שכשיש בלגן בראש עקב המון פחדים, מחשבות שליליות וחסמים שונים – המח מוצף ולא ניתן לראות פתרונות אלו.
כל אלו יביאו אתכם בוודאות למצב הרבה יותר טוב בעסק מאשר המחשבות השליליות והפחדים.
בכדי ליצור:
- מטרות מוגדרות היטב
- פתרונות יצירתיים
- תכנית עבודה מסודרת לעסק
- פעולות מקדמות
נעבוד ב- 4 שלבים פשוטים:
1. הצפת פחדים
הפחד בד״כ לא בא לבד, הוא מזמין עוד כמה חברים למסיבה. תנו להם במה! אפילו תארחו מסיבת פחדים. אבל למסיבה הזאת יש כללים.
קודם כל חשוב לתת להם צורה בכתב, להציף החוצה את כל הפחדים.
תעשו רשימה ארוכה של כל מה שמטריד אתכם בעסק, כל דבר שאתם חוששים או פוחדים ממנו שאולי יקרה או לא יקרה.
כל דבר שלא תלוי בכם שמונע מכם שינה בלילה.
זה לא שלב של פתרונות ובשום אופן אל תנסו לחשוב על פתרונות כאן.
2. הגברת עוצמת הפחדים
לכל אחד מהפחדים שרשמתם בשלב הקודם תשאלו את עצמכם מה יקרה אם הפחד הזה באמת יתממש.
תדמיינו את התרחיש הכי שחור שיכול לקרות. איך זה ישפיע על העסק שלכם? על החיים שלכם? איך זה יגביל אתכם בעסק ובחיים? מה הדוגמא הכי רעה למימוש הפחד?
לדוגמא: מפחיד אותי שלא ארוויח מספיק כסף מהעסק ואז לא אצליח לסיים את החודש ויהיו בעיות בבית, נצטרך למכור את הבית, ולא תהיה פרנסה אחרת וכולנו נרעב ונחיה חיים של סבל ועוני.
נשמע מפחיד, נכון? שני דברים יקרו כתוצאה מזה.
אפשרות ראשונה – תקבלו פרופורציות ותבינו שהפחד הזה מדומה והסיכוי שיקרה הוא מזערי ביותר. התובנה הזאת דווקא תעצים אתכם תאפשר לנוע קדימה.
אפשרות שניה – הפחד יפחיד אתכם מאוד. יופי, זאת בדיוק ההזדמנות לה חיכיתם – זה הזמן לעבוד על הפחד ולמנף אותו לתוצאות בעסק.
3. יצירת תנאים מדויקים ומדידים
זה השלב של הפתרונות.
תשאלו את עצמכם – התנאים המינימליים שחייבים להתקיים כדי שהפחד הזה לא יתממש? כלומר, איך אתם ממזערים סיכונים ומאפשרים פעילות שוטפת וחלקה.
חשוב שהתנאים יהיו מדויקים, מוגדרים היטב ומדידים, כך שתוכלו לבנות מזה תוכנית פעולה מסודרת.
אם מפחיד אתכם שלא תרוויחו מספיק כסף מהעסק, אלו תנאים מינימלים חייבים להתקיים כדי שהפחד הזה לא יתממש?
למשל, העסק צריך לעשות מחזור עסקי מינימלי של 100,000 ₪ בחודש. למספר הזה חייבת להיות הצדקה מובנית שכוללת את ההוצאות בעסק, הוצאות מחיה שלכם, מיסוים וכו.
כדי להגיע לתנאים, שואלים הרבה שאלות:
- מה צריך לקרות כדי שזה יקרה?
- כמה לקוחות או מכירות בחודש צריך לעשות?
- האם זה ריאלי?
- האם זה משהו שאתם יודעים לעשות?
- אם התשובה היא לא, אז מה עליכם ללמוד או איך כן תוכלו לעשות את זה?
המטרה היא לקחת דברים חסרי צורה, גדולים, מלחיצים ולא ברורים, ולכן גם מפחידים, ולפרק אותם לדברים קטנים ומדויקים.
4. תרגום תנאים לתוכנית עבודה
ברגע שיש תנאים מדויקים ומדידים, הרבה יותר קל לחשוב על פתרונות.
פתרונות אלו הם סוג של יעדי ביניים שאפשר לגזור מהם תוכנית עבודה לאחור.
כאן תבנו תכנית עבודה שכוללת מטרות גדולות, יעדי ביניים ופעולות שצריך לעשות כדי לקדם אותם. לכל פעולה או יעד תתנו תיאור כמה שיותר מדויק ותאריך יעד.
כך תדעו בדיוק מה צריך לעשות כדי שהדבר הגדול והמפחיד לא יקרה והעסק שלכם יצמח!
מנסיון אישי שלי עם המון לקוחות התהליך הזה פשוט עובד. רוצים לעשות את התהליך ביחד איתי – דברו איתי