fbpx
לוגו-לתפריט-האתר
מבחנה נוצצת

נוסחת הקסם להצלחה עסקית

רוצים לדעת מה נוסחת הקסם להצלחה עסקית?

אז זהו שקסמים יש רק באגדות ובמציאות זה הרבה עבודה קשה כדי ליצור את הקסם.

ובכל זאת הנוסחה קיימת. האמת שקיימות הרבה נוסחאות. אני אתן לכם את הנוסחה שלי.
היא מאוד פשוטה והיא עובדת.

לעשות דברים נכונים בצורה נכונה ולהגיע לתוצאות.
ועם הרבה תוצאות מגיעים למטרה. זה סוד ההצלחה בעסקים ובחיים בכלל.

בכל זאת ישנם הרבה עסקים לא מצליחים או מדשדשים במקום, ללא צמיחה, כשעובדים קשה והרווחים לא עולים. למה? כי לא כולם יודעים איך ליישם את הנוסחה.
כי למרות שהנוסחה נראית פשוטה, יש בה הרבה פקטורים נסתרים שמסבכים את העניינים והם שונים מעסק לעסק.

אז מה הם הפקטורים שמשפיעים על יישום הנוסחה בעסק שלכם?

1. מיקוד ודיוק
איך יודעים מהו הדבר הנכון לעשות? כי מה שיהיה נכון לעסק אחד לא בהכרח יהיה נכון לעסק אחר.

קודם כל חשוב לקבוע ולהגדיר במדויק מטרה עסקית ברורה.
למשל אם המטרה תוך שנה להגיע למחזור חודשי של 50 אלף או 500 אלף, הדברים הנכונים לעשות יהיו שונים.
סיבוך נוסף נכנס כשיש הרבה דברים שחשוב לעשות.
איך מחליטים מה עושים קודם ומה בשלב מאוחר יותר?
למשל האם צריך לעשות גם שיווק ופרסום במספר ערוצים, לבנות מוצר, לעשות תמחור, לבנות תזרים, כשתוך כדי כל זה עדיין חייבים לתת שרות ללקוחות וגם להכשיר עובדים חדשים.
כל הדברים הללו נכונים ומייצרים תוצאות רצויות ומקדמים לעבר מטרה שלי? במה מתמקדים קודם?

2. משוב
כשמקימים עסק או עושים פיתוח עסקי ומשיקים מוצר או שרות חדש, עושים איזשהו צעד לעבר המטרה. תמיד חשוב לבדוק האם הצעד הזה קידם אותנו או לא.
זה בסדר אם טועים ולא מגיעים לתוצאה הרצויה, כי טעויות הן חלק בלתי נפרד מהנוסחה והן רק צעדים בדרך להצלחה.
אחת מהנחות יסוד של עסקים מצליחים אומרת ש ״אין כשלון יש רק משוב, שגם הוא מידע עבורינו״.
בכדי לעמוד וללמוד מטעויות חייבים ליישם משוב.
המערכת העסקית שלנו תמיד לומדת דרך משוב, וככל שמספקים לה יותר מידע היא מתעדכנת ונהיית יותר מדויקת. ממש כמו כלי AI, ככל שיש יותר מידע היא יותר מדויקת.
הרבה פעמים כדי להבין מה הדברים הנכונים, צריך לעשות לא מעט דברים לא נכונים.
בנוסף אם עושים את הדברים הנכונים בצורה לא נכונה זה גם מאפשר לנו למשב את מערכת הלמידה שלנו.

3. הפקטור האנושי
הרבה בעלי עסקים לא עושים כי פוחדים לטעות; סוג של קופאים על שמרים.
הם חולמים ולא עושים. הם מחכים שדברים יקרו להם מעצמם.
אז הנה עוד פקטור חשוב שנכנס לנוסחא ומסבך את העניינים זה הפקטור האנושי.
אנשים חיצוניים לעסק: לקוחות, משפחה, בני זוג, חברים שמשפיעים עלינו.
בנוסף לזה המחשבות שלנו, הפחדים, האמונות (מה אנחנו מאמינים על עצמינו, על מה אפשרי ולא אפשרי, על מה אנחנו יכולים או לא יכולים לעשות), מצב רוח וכו׳.
לדברים הללו יש השפעה מאוד גדולה האם נעשה או לא נעשה משהו ואיך נעשה אותו.
למשל פחד מלהרים טלפון ללקוח חדש או קיים כי לא יודעים איך להציע את המוצר או השרות בצורה נכונה ופחדים מלהתבזות, לקבל ״לא״, וכו'. בעל עסק כזה חוסם בפני עצמו אפשרות לקבל כן מלקוח בעתיד.
אגב, מה שהם מספרים לעצמם ולאחרים זה בד״כ ״אין לי זמן״, ״אין לי כח״, ״אני לא אוהב לעשות את זה״, ״גם ככה הסיכוי שזה יצליח קלוש״ וכו׳.
בינינו, כל אלו הם תירוצים, סליחה, סיבות מוצדקות והגיוניות ללמה לא לעשות משהו.

ככל שתעשו יותר צעדים (נכונים או לא נכונים), בצורה נכונה או לא נכונה- כל עוד תלמדו מהטעויות- תמשבו את עצמכם, תבינו מה הדברים הנכונים ותלמדו איך לעשות אותם נכון.

4. פרודוקטיביות
לא סתם לעשות דברים נכונים פעם ב…, אלא הרבה דברים נכונים לאורך זמן באופן קבוע. כל דבר כזה מצטבר לתוצאה ועוד תוצאה ועוד תוצאה שמביאות אותנו להשגת המטרה הרצויה. לא מספיק פעם בלהרים טלפון ללקוח או לצאת לפגישה עסקית או אפילו לפרסם סרטון או תוכן במדיה. אלא באופן קבוע ולאורך זמן לעשות הרבה מזה.

5. גמישות
נסבך את הנוסחה עוד קצת. המטרה מוגדרת ומדויקת, עושים הרבה דברים נכונים בצורה נכונה וכל הזמן ממשבים את עצמינו. כבר ממש יש שיטה שבה הדברים עובדים נהדר והתוצאות מעולות ופתאום זה לא עובד.
כי העולם שלנו משתנה, קהל יעד משתנה, תנאים מסביבנו משתנים ואפילו המטרה יכולה להשתנות.
קורונה – דוגמא נהדרת. הרבה דברים שעבדו מעולה לפני קורונה הפסיקו לעבוד בקורונה ואחריה.
דוגמא נוספת למשל, בעלי עסקים שרגילים לעשות הכל בעצמם ופתאום צריך לשחרר חלק מהעבודה למישהו אחר, שלא עושה את זה כמוהם – אז הדברים הנכונים וגם הדרך לעשות אותם מתעדכנת.
חשוב מאוד לא להתקבע על משהו וכן להכניס מקום לגמישות בחשיבה ובהתנהלות.

מי שהגיע עד לכאן הבין שישנה נוסחת קסם אך בפועל זאת עבודה יום-יומית.

עכשיו כאשר אתם מכירים את הנוסחא – האם תשתמשו בה? האם תתמידו בכל השלבים?

אולי אתם צריכים עזרה ביישום ודיוק הנוסחא לעסק שלכם – אני כאן בשבילכם.

אהבתם את התוכן?
זה הזמן לשתף...
מבחנה נוצצת
נוסחת קסם

נוסחת הקסם להצלחה עסקית

רוצים לדעת מה נוסחת הקסם להצלחה עסקית? אז זהו שקסמים יש רק באגדות ובמציאות זה הרבה עבודה קשה כדי ליצור את הקסם. ובכל זאת הנוסחה

קרא עוד »
מינוף פחדים

מינוף פחדים לתוצאות בעסק

יש לכם פחדים בעסק? זאת ההזדמנות שלכם לחזק ולהצמיח את עסק.  בעלי עסקים שיזהו ויתפסו את ההזדמנות הזאת יוכלו לקחו את העסק שלהם לרמה הבאה.

קרא עוד »
דילוג לתוכן